Bättre online casino reklam i Sverige

Att respektera svenska TV tider och vem som tittar har inte alltid varit nöjes företagens största prioritering. Detta har i många fall skadat TV familjerna som kollar på barnprogram osv. Däremot har reklam i Sverige varit relativt fritt även för online casinon, så länge inget förargande väckande beteende uppvisas. Med svensk Spellicens införskaffad och tumultet bland spelbolag detta har fört med sig börjar däremot några casinon tänka sig för.

PlayOjo tar sitt ansvar

Som många casinon online är det svårt att förlora en bit av den stora reklam fronten inom TV. Dem som skipar reklam platserna tenderar att halka efter. Istället försöker Playojo casino visa en annan typ av respekt för tv tittar men ändå vara med i TV. I linje med Svenska spellicensens riktlinjer försöker Playojo i sin reklam framhäva rättvist spelande och raka budskap till sina spelare.

Såhär säger Peter Bennett, kommunikationschef på PlayOJO:

”PlayOJO är det schyssta casinot där vi sätter spelaren först. Och det är vad vi vill reflektera i nya kampanjen i Sverige”

För att driva det här längre och skydda minderåriga från den ofrivilliga reklamavbrotten väljer PlayOJO även att inte sända under bästa sändningstid. Nämligen mellan 16:00 – 21:00, där de flesta tv apparaterna är påslagna och mest minderåriga sitter och kollar.

Online casino som sätter standarden

Tv reklam är såklart inte roligt alls, men det är något som kommer ta tid att komma ifrån. Vi på Tryggarecasinon ser PlayOJO´s val av reklam tider som ett respektfullt ansvar att ta. Vi hoppas även att detta sätter en riktlinje för många andra online casinon att följa. Detta kan göra att lagar och bestämmelser inte behöver införas, där casinon själva kan respektera svenska TV tittare och minderåriga.

Fler casinonyheter

Se alla casinonyheter